22 Eylül 2011 Perşembe

çift çikolatalı kurabiye ve hikayesi;)







Çift çikolatalı kurabiye kurabiyelerin en güzeli, en nefisi diyebilirim...Üstelik gerçekten gerek az malzemeye sahip olmasıyla gerekse 15 dk.lık pişirme süresiyle oldukça pratik...Çocukların vazgeçemeyeceği ve bayılarak yiyecekleri bir kurabiye [büyükler için de aynı şeyi söylemem mümkün bizzat kendim gördüm] ;))
Önce tarifi paylaşayım sonra kurabiyemden bahsederek kısa bir zaman yolculuğuna çıkalım diyorum;)
MaLzemeLer;
  • 1 su bardağından biraz az un
  • 1/2 su bardağından biraz az kakao
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 240 gr sütlü çikolata (yarısı küçük parçalara bölünmüş, yarısı iri parçalara ayrılmış)
  • 113 gr tereyağı
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya

Şimdi bir de HazırLanışına bakaLıM:
  1. Fırını 150C'ye getirin. Un, kakao, karbonat ve tuzu bir kapta karıştırın.
  2. Küçük parçalara ayırdığınız 120gr çikolatayı ve tereyağını bir cezveye koyup kaynayan suyun üstünde benmari usulü eritin.
  3. Eriyen çikolatayı bir kaba alın. Şekeri, yumurtaları ve vanilyayı ekleyip orta      hızlı mikser yardımıyla karıştırın. Hızı düşürüp unlu karışımı yavaş yavaş ekleyin. 120gr iri parçalı çikolatayı katın.
  4. Yağlı kağıt serili 2 tepsiye bir tatlı kaşığı ile dokuz hamur koyun. Isınan fırına koyup 15 dakika pişirin. (daha fazla pişirirseniz kurur) Kağıtla birlikte alıp fırın telinin üzerinde 5 dakika soğutun. Kalan hamurları da aynı şekilde pişirin. (Ben her seferinde fırına bir tepsi yerleştiriyorum.)
          Bu arada bu kurabiye tarifi, tariflerini çok beğendiğim bir siteden alıntıdır. fakat ben bloğu yeni kullanmaya başladığım için emin değilim isim verebilip veremeyeceğimden..
          Gelelim kurabiye ve benim paylaşımımıza;) Ben aslında pek kurabiye sevmem. Peki neden? Çünkü benim için kuru bir yiyecek türü...Ben şöyle sütlü mütlü çikolatalı yada şerbetli tatlıları pastaları pek bir severim...Ancak bir gün yine sevgili boğazımın derdine düştüm ve bu tarifle karşılaştım. Gerçekten ilk anda ısındım. Çünkü içinde akışkan çikolata parçası vardı ve sadece 15 dk.da hazırdı. Daha ne istenebilir ki bir kurabiyeden!!! :) Yazın o güzel akşamlarından bir çoğunda yaptığımız gibi apartmandaki komşularımızla binamızın önündeki çardakta toplanmak üzere sözleştik ve hemencecik kolları sıvadım kurabiyemi yapmaya koyuldum.Akşama kekler, kurabiyeler,börekler...offff ki ne offf!!!! Herkes döktürmüş.Laf aramızda çok bir seviyorum apartman diyaloglarımızı;) neyse ben kurabiyemi yaptım fakat o da ne!!!Kurabiyeler yayıldıkça yayıldı!!!Neyi örnek versem büyüklüğünü tahmin edersiniz? İki elinizi kullanarak baş ve işaret parmaklarınızı birleştirerek oluşturduğunuz yuvarlak kadar büyük bir kurabiye oldu.Tadına baktığımda tadı güzeldi.İri parçalara ayırıp eklediğimiz çikolata parçaları akışkan olmuştu ve gerçekten diğer kurabiyelerden farklıydı..Ama kocamandılar ve ben sanırım onları insan içine çıkarmaktan utandım:(( Sonra onların olması gereken görüntülerinin dışındaki görüntülerini sevmeye çalıştım ve sevdim de.Hem de çok sevdim. Artık tek sevdiğim kurabiye çeşidi diyebilirim. Hikayenin sonunu şöyle bağlayabilirim ki ''onlar artık güL'ün kurabiyeleri olmuştu''.ve güL bu durumdan çok memnundu;)))))





0 yorum:

Template by:

Free Blog Templates