8 Şubat 2012 Çarşamba

YorumcuğuM

       
          Blog kullanmaya başladığımdan beri kitap okumalarımı düzenli hale sokma çabası içindeyim. Dedik ya başlangıçta yeni farklı bir hayat diye dediğimizi yutmak olmaz. İşin içine kitap okumayı ve okuduğum kitapları yayınlamayı da kattım. Okuduğum kitapları yayınlama ve yayın listemin kabarık olması için uğraşıyorum. Millete neyse benim okuduğum kitap sayısından. Gösteriş işte benim ki:)
          Tabi ki durum öyle değil. Neredeyse doğduğumuz andan itibaren kitap okumak iyi bir şeydir, kitap en iyi dosttur cümlelerini duyuyoruz. Bu bloğu açmamda ki amacım zararlı insanlardan uzak durup, bir şeylerle uğraşarak kendime küçük de olsa iyi bir şeyler katarak zaman geçirmekti. Zamanımı internet başında geçirmem çevremdeki zararlı yaratıklardan uzak durarak geçirmemden kat ve kat daha iyiydi. Baktım blog yazan henüz hiç tanımadığım arkadaşlarımdan öğrenebileceğim çok şey var.Herkes kendine kattığı, öğrendiği, duyduğu, duygularını, gönlünden kopan küçük hediyelerini, maddi-manevi çokça şeyi paylaşıyor. Bende kendime bir şeyler katmaya, içinde bulunduğum KPSS şartlarına en uygun olarak kitap okumakla başladım. Bir süre de bu şekilde devam edeceğim. Başlangıçta sadece okuduğum kitapları paylaşarak insanlar 'bu bloğu açtın kitap okuyacağım dedin okuya okuya bu kadar mı kitap okudun' diye içlerinden geçirmesinler diye elimden geldiğince kitap okumaya çalıştım. Önceden olsa şimdi şu programı izleyeyim sonra okurum derdim.Sonra yavaş yavaş televizyonun bana kattığı bir şey yok ama kitap okuyarak bir kitap daha ekleyebilirim listeme diye saçma bir şekilde kendimi motive etmeye çalışmaya başladım. Ama şunu anladım kitap okumaya ne amaçla başlarsan başla bir süre sonra gerçekten bir ihtiyaç haline geliyor. Bir şeyler öğreniyorsun ve kendini gerçekten iyi hissediyorsun ve insanın kendine ilginç nereden geldiğini anlamadığı bir GÜVEN , bir İNANÇ geliyor. Hani derler ya isteyince ,emek harcayınca yapamayacağın hiç bir şey yoktur diye...Gerçekten öyle. Bu duyguyu çok yoğun yaşamaya başlıyorsun. Beni bu yazıyı yazmaya ve bu duyguyu yaşamama sebep olan kitap 'HER ŞEY SENİNLE BAŞLAR'. Blog yazmaya başlamadan öncede ara sıra kitap okurdum. Nasıl televizyonda pembe diziler takipçisi isem kitap okumakta da pembe kitap okuma takipçisiydim.Nerede aşk var, nerede aşk acısı var, nerede duygusal kopmalar var ben orada. Kesinlikle romanları kötülemek amacında değilim. Sonuçta onlarda bir emek.Ama benim bahsedeceğim kitap gerçekten çok başka. Bu kişisel gelişim kitaplarının tadına çokça zaman önce 'BEN DÜNYANIN EN AKILLI İNSANIYIM' adlı kitapla başlamıştım. Bu kitapta gerçekten çok güzeldi. Ama bu 'her şey seninle başlar.' yok mu tadından yenmiyor.Deli gibi kitap okuma duygusu uyandırıyor bende. Kişisel gelişim kitaplarından öğreneceğim çok şey var mı gerçekten bilemiyorum. Çünkü ben kendimi bildim bileli bir şey yapmadan önce milyon kez düşünürüm.O yüzden hayatımda yaptığım hatalar sınırlıdır, belki de yoklar bile.(Dostlarıma duygusal bağlılığımı ve her seferinde hayal kırıklığı yaşamamı saymaz isek.) Yaptıklarıma, ağzımdan çıkanlara, oturup kalkışıma milyon kez dikkat edip ölçüp biçsem de zaman geliyor  çevremdekilerin hayata bakışları,davranışları,sorumsuzlukları gözümün taaa içine batıyor ve beni kahrediyor,  çünkü içinde bende sürükleniyorum. İşte bu gibi zamanlardan birinde iken ve düşüncelerim, neyi nasıl yapacağım, beynimde iyice bulanmışken gerçekçi bir şekilde öz eleştiri yaparak bu kitabı okumam beynimdeki bulanıklığı sildi attı. İçim öyle ferahladı ki sanki sorun ortadan kalkmıştı.Oysaki sorun hala olduğu yerde hatta gittikçe daha çok batağa batmakta. Ama benim içim ferah,yormuyorum kendimi eskisi kadar. Demek ki hayatta istediğin şeyi milyon kez düşün yine de kitaplardan öğreneceğimiz çok şey var ve olacak da. Belki kitapta yazılanları biliyordum,belki uyguluyordum ama gün geliyor öyle bir duruma geliyor ki insan doğru olan ne ayrımını yapamayacak duruma geliyor.İşte bu kitapta beni kendime öyle bir getirdi ki artık eskisinden de daha berrağım:):)
         Yani demem o ki, kıssadan hisse:''OKUYUN,KİTAP OKUYUN''   ;);)

2 yorum:

Gökçen Özergen dedi ki...

Kitap okumayı çoğu insan sevmez, zorla yaptırılacak bir şey de değildir aslında =)) Ama okunmak güzeldir. Bu kitabı okudum ve şu an Aykut Oğut'un Evrenden Torpilim var kitabını okuyorum. Bir insana bu kadar iyi gelebilecek kitaplar arasındalar tavsiye ederim =))

güLL dedi ki...

bende aslında o insanlardan sayılabilirDİM:)kitabı okumazsan okumadan bir şekilde zaman geçiyor.Ama başladığın zamanda var olan bütün kitapları okuma iştahı kabarıyor insanda:)çok teşekkür ederim mutlaka okuyacağım:)

Template by:

Free Blog Templates